دکورپرداز
دکور پرداز

دریافت وام فرزندآوری چه مدارکی نیاز دارد؟

دریافت وام فرزندآوری چه مدارکی نیاز دارد؟

به گزارش دکور پرداز متقاضیان وام فرزندآوری بعد از ثبت نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه بعد از انجام ثبت نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه رجوع و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال بعد از تاریخ تولد فرزند می توانند نسبت به ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام نمایند که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به پدر، یک مرتبه برای هر فرزند متولد شده امکان پذیر است.
مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.
دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات هم به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با عنایت به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، سررسید نخستین قسط ۶ ماه پس از تاریخ عقد قرارداد است.

اقساط وام فرزندآوری ۶ ماه تنفس دارد
همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با دریافت سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است. البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه نمایند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.
در این حوزه، نکاتی درباره ثبت نام در سامانه وام فرزند اعلام می شود که یکی از این نکات این است که متقاضی می تواند تا پیش از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از راه گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تا پیش از تعیین شعبه هم می تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نماید.
بعد از تعیین شعبه نیز، متقاضیان بر مبنای اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از جانب بانک مرکزی، مبحث از راه پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه بعد از انجام ثبت نام) ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه رجوع و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نماید.

فرصت ۴۵ روزره برای تکمیل مدارک
بعد از تعیین شعبه و رجوع متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از جانب شعبه انجام می شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و عرضه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نماید.
طبق این گزارش، آخرین اعلام بانک مرکزی در این حوزه حاکی از آن است که از زمان ابلاغ دستورالعمل و شروع ثبت نام در سامانه یاد شده (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) تابحال تعداد ۹۰ هزار فقره تسهیلات جمعاً به میزان ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و هم اکنون تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات و طی مراحل ثبت نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.





منبع:

1401/04/06
12:20:01
0.0 / 5
178
تگها: طلا , مبل
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد