دکورپرداز
دکور پرداز

رشد اقتصادی سوئد ركورد زد

رشد اقتصادی سوئد ركورد زد

به گزارش دكور پرداز بزرگترین اقتصاد اسكاندیناوی بیشتر از چهار درصد رشد كرد.


به گزارش دکور پرداز به نقل از سی ان بی سی، در سه ماهه سوم سال جاری رشد اقتصادی سوئد به مثبت ۴.۹ درصد رسید که این رقم، بالاترین رشد اقتصادی این کشور از زمان ثبت آمارهای فصلی رشد تابحال به حساب می آید. این رشد ۰.۶ درصد بیشتر از برآورد قبلی و ۱۲.۹ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبلی به حساب می آید.
در میان بخش های مختلف، رشد مخارج مصرف کننده مثبت ۶.۳ درصد و سرمایه گذاری ثابت مثبت ۲.۴ درصد اندازه گیری شده است. در بخش تجاری، رشد اقتصادی صادرات ۱۱.۲ درصد و واردات ۹.۲ درصد اندازه گیری شده است.
با وجود آن که استکهلم به نسبت سایر پایتخت های اروپایی تعطیلی های بسیار کمتری را برای مقابله با کرونا اعمال کرد، خیلی از کسب و کارها در این کشور با مشکلات مالی زیادی رو به رو شده اند. با این وجود رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با خیلی از کشورهای اروپایی در وضعیت بهتری قرار دارد. در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۲۰ میلادی، بالاترین رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در ارتباط با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۴.۹ درصد و کمترین رشد اقتصادی در ارتباط با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی هشت درصد بوده است.
دولت سوئد انتظار دارد اقتصاد این کشور سال جاری هفت درصد کوچک شود و برای پشتیبانی از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ۲۵۰ میلیارد کرون تخصیص داده است.
از طرفی رشد اقتصادی دیگر کشور اسکاندیناوی یعنی فنلاند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به مثبت ۳.۳ درصد رسید که این نرخ رشد ۷.۲ درصد بیشتر از نرخ رشد ثبت شده در فصل قبل و بالاترین رشد فصلی ثبت شده این کشور در سه سال گذشته بوده است.
در میان بخش های مختلف، بیشترین رشد در ارتباط با مخارج خانوار با مثبت ۲.۹ درصد بوده است. طی این مدت سرمایه ثابت ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. در بازه زمانی فوق میزان واردات نسبت به سه ماهه قبل ۴.۷ درصد و میزان صادرات ۲.۶ درصد بیشتر شده است. در بازه زمانی ۱۹۷۵ تا ۲۰۲۰ میلادی، بالاترین رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در ارتباط با سه ماهه سوم سال ۱۹۸۰ با پنج درصد و کمترین رشد اقتصادی در ارتباط با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ با منفی ۶.۸ درصد بوده است.




منبع:

1399/09/08
12:55:45
5.0 / 5
1551
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد