دکورپرداز
دکور پرداز
طی آیینی در استان گیلان؛

رونمائی از نشان باشگاه استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف)

رونمائی از نشان باشگاه استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف)

به گزارش دکور پرداز، از گیلان آئین نخستین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف) در استان گیلان با رونمایی از نشان این حرکت فرهنگ ساز همراه شد.


طی این آیین که با حضور تعدادی از مسؤلان کشوری و استانی، صاحبان قلم و اندیشه، کارشناسان و اعضای نوجوان برگزیده کارگاه های ادبی کانون پرورش فکری سراسر کشور همراه بود، از نشان قاف (قله ی ادبیات و فرهنگ) رونمایی گردید.

نقش کانون درپیشگیری از گسست میان نسلی مهم است
در بخشی از این آیین سمیه سادات ابراهیمی، مشاور امور بانوان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با یادآور شدن پیشینه کانون اظهار داشت: این نهاد از دیر باز مهد تربیت بزرگان شعر، فرهنگ و ادب است.
وی ضمن اشاره به نقش آفرینی مربیان مجرب و متبحر مراکز فرهنگی هنری این مجموعه فرهنگی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه ای در تربیت و پرورش نسل آینده برخورداراست؛ اجرای موفق برنامه ها و طرح های کانون در سالهای گذشته گویای تأثیر فعالیتهای این مجموعه در روند رو به رشد آینده سازان ایران اسلامی است.

ابراهیمی در همین ارتباط به کارگاه های فرهنگی، ادبی و هنری و فراهم سازی زمینه های مهارت افزایی برای آینده سازان پرداخت و تصریح کرد: این امر نقش بسزایی در تربیت فرزندانی توانمند و خودباور داشته و در زندگی فردی و اجتماعی آنان اثرگذار به حساب می آید.
این مسئول فرهنگی در ادامه، رویکرد کانون برای جلوگیری از گسست های میان نسلی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: پذیرش آموزه های مربیان از جانب اعضا مبین توفیق کانون در این حوزه است.
وی توضیح داد: مربیان در مراکز کانون و باشگاه قاف متعهد هستند زمینه های رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان را تسهیل کرده و بسترهای لازم را برای رشد و بالندگی استعدادهای برتر کشور در زمینه های ملی و بین المللی فراهم نمایند.
ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدم درصد بالایی از فرهیختگان عرصه ادب و هنر در مراکز کانون ریشه دارند و بدون شک خیلی از نوجوانان امروز هم در کسوت مدیر و شخصیت های برجسته آینده نقش آفرین خواهند بود.


کشف و پرورش استعدادهای نسل نوجوان اهمیت دارد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم از حاضران این مراسم بود و ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: هویت مذهبی و تاریخی گیلان بگونه ای است که همواره مهد پرورش بزرگانی بوده که در بسط و گسترش علوم و فنون مختلف اسلامی نقش بسزایی داشته اند.
محمدمهدی نیازمند افزود: فرهنگ گیلان سرشار از گزاره هایی است که در احیاء تشیع بسیار اثرگذار بودند؛ بزرگانی چون شیخ زاهد گیلانی و میرزا کوچک خان جنگلی. هم چنین در زمینه فرهنگ و هنر میتوان از شیون فومنی، گل آقا و خیلی از شاعران و نویسندگانی که در عصر کنونی نام و آوازه آنها در همه جا شنیده می شود، یاد کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تکیه بر ضرورت استعدادیابی نسل نوجوان اظهار نمود: یکی از دغدغه های همیشگی مسؤلان، شناسایی افراد مستعد در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ادبی است.
وی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگ و ادبیات در کشور اظهار داشت: از منظر رهبری هم این حوزه در جایگاه ویژه ای قرار دارد و سال ها است که دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) با شاعران، تبدیل به یک سنت سالیانه شده و این جلسه های شعرخوانی و گفتگو، علاوه بر اهمیت والای آن، در فضای عمومی ادبیات ایرانی هم بشدت مؤثر بوده است.

راه اندازی باشگاه قاف، یک اتفاق مبارک است
در ادامه این مراسم، مجتبی حاذق، سرپرست آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که این رویداد در استان گیلان شروع شده است؛ استانی که چهره هایی همچون میرزا کوچک خان، آیت الله بهجت، هوشنگ ابتهاج و خیلی از بزرگان را در کارنامه فرهنگی و هنری خود جای داده است.
وی ادامه داد: بیشتر از چند ماه است که برای این رویداد برنامه ریزی کرده ایم تا شاهد برگزاری اردوی رویش استعدادهای برتر در استان گیلان باشیم.
حاذق در ادامه به فرایند شناسایی استعدادهای برتر از تابستان سالجاری پرداخت و با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر بعنوان استعدادهای ادبی از سراسر کشور معرفی گشتند، اضافه کرد: دراین میان ۳۲۲ اثر در حوزه شعر از استعدادهای ادبی دریافت شده است.
او گام دیگر را بررسی و ارزیابی این آثار و به گزینی ۶۰ اثر برتر اعلام نمود و اضافه کرد: این اردوی سه روزه با همراهی این اعضای نوجوان درحال برگزاری است.
سرپرست آفرینش های ادبی و هنری کانون در همین حال، طی این روند در قسمت داستان را هم در دستور کار اعلام نمود و از برگزاری اردوی فعالان این عرصه تا آخر سال جاری اطلاع داد.
این آیین هم چنین با خوانش آثار از جانب سعید بیابانکی و مهدی مردانی، پخش نماهنگ «به قله نزدیک می شویم»، همراه بود و در انتها هم از نشان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) رونمایی گردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، اردوی افتتاحیه قاف اول تا سوم آذر ماه سالجاری در مرکز فرهنگی و آموزشی فرهنگیان استان گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.



1402/09/04
15:02:15
0.0 / 5
289
تگها: طلا , موزه
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد