دکورپرداز
دکور پرداز
بسته خبری شامگاه ۱۹ خرداد دكور پرداز؛

هشدارهایی در رابطه با انتخابات، تصمیم ماکرون

هشدارهایی در رابطه با انتخابات، تصمیم ماکرون

به گزارش دکور پرداز، هشدارهایی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری، اظهارات ضدایرانی و تصمیم رئیس جمهور فرانسه، اعلام نتایج قرعه کشی خودرو های برقی، وقوع زلزله در استان فارس، ممنوعیت های تبلیغاتی رسانه های دولتی، ابلاغ بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳، اخطار مدیریت بحران برای تهران و دعوت جواد خیابانی به کمیته اخلاق از مهم ترین اخبار ایسنا در شامگاه ۱۹ خرداد بود.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، شامگاه شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های متعدد پرداختند که در ادامه مهم ترین این اخبار را مرور می کنیم:
ابلاغ بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
سیاسی:
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری بخش دوم قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ شامل پیوست ها و جداول را ۱۲ خرداد سال جاری به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نمود.
این قانون در جلسه علنی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت سال جاری مجلس شورای اسلامی تصویب و ۷ خرداد سالجاری به ریاست جمهوری ارسال شد.
اظهارات ضد ایرانی امانوئل مکرون
جهان:
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه عصر شنبه و در کنفرانس خبری مشترک با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پاریس گفت این ۲ کشور به سیاست فشار ضد ایران ادامه می دهند.




ماکرون ضمن افترا زنی به ایران اظهار داشت: «مصمم هستیم به همراه آمریکا، ایران را برای متوقف کردن فعالیتهای تنش زا در منطقه تحت فشار قرار دهیم».
واکنش کلمبیا به جنایات اسرائیل در غزه
گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام نمود این کشور به علت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تا وقتی که این جنگ به پایان نرسیده، صادرات زغال سنگ به اراضی اشغالی را قطع خواهد نمود.

اعلام نتایج قرعه کشی خودرو های برقی
اقتصادی:
طبق اعلام مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودرو ها، نتایج تخصیص/عدم تخصیص تمامی متقاضیانی که در بازه زمانی مقرر نسبت به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این حساب و سپس ثبت درخواست یک خودرو از بین هفت محصول عرضه شده، اقدام نموده بودند، از روز شنبه ۱۹ خرداد ماه بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو های برقی قابل مشاهده می باشد.

افزایش پاداش معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمزارز
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز در کشور اطلاع داد.



وی اظهار داشت: اولین مرحله پاداش ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر مجاز نمی باشد که تا سقف ۲۵ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیر مجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیر مجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می نمایند، در نظر گرفته شده و طی ۱۵ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

ممنوعیت های تبلیغات انتخابات در رسانه های دولتی
فرهنگی:
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در اطلاعیه ای موارد منع قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های دولتی و رسانه هایی که وابسته به بودجه عمومی هستند را اعلام نمود.
مطابق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با هر وسیله ای که جنبه رسمی و دولتی دارد و هم چنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارت خانه ها و ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده می نمایند و هم چنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع اعلام شده است.
آخرین وضعیت رسانه ها (و همچون نام صاحب امتیاز آنان) در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) قابل دسترسی است.
تاکید بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی مدیران دولتی
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد که «شرعا و از لحاظ قانونی مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.»
سیدمحمد هاشمی ضمن اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هفته های آینده تصریح کرد که شرعا و از لحاظ قانونی مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.

هشدار مدیریت بحران برای تهران
اجتماعی:
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش موقت گرد و خاک و رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطقی از تهران از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری اخطار داد.



هشدار دادستان کل کشور به نامزدها و هوادارن شان
حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور اظهار داشت: کاندیداهای انتخابات و طرفدارانشان بدانند که انتشار هر نوع مطلبی که حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص باشد، جرم است و قابل تعقیب است.

دعوت خیابانی به کمیته اخلاق
ورزشی:
کمیته اخلاق فدراسیون اعلام نمود که جواد خیابانی، مجری شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت عرضه اسناد و مدارک مورد ادعای مستند و بعنوان آگاه به این کمیته دعوت می شود.
جواد خیابانی، گزارشگر و مجری ورزشی در مصاحبه ای اظهار داشت: VAR به ایران نمی آید تا بتوانند بازی ها را در بیاورند، من می توانم نام داوران و بازیکنانی که پول می گیرند را بگویم.
دشت مدال های رنگارنگ کشتی گیران در مجارستان
در جریان دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، فردین هدایتی بعنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.


همینطور مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال نقره و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.
وقوع زلزله در استان فارس
استان ها:
زمین لرزه هایی در مقیاس ۴.۱ ریشتر اردکان و ۳.۲ ریشتر شهر افزر استان فارس را لرزاند.



زمین لرزه اردکان استان فارس در ساعت ۲۱: ۰۳ امشب، ۱۹ خردادماه در عمق ۷ کیلومتری زمین در طول جغرافیایی ۵۱.۹ و عرض جغرافیایی ۳۰.۱۶ رخ داد.
غلامرضا غلامی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در رابطه با خسارات احتمالی این زلزله ها اظهار داشت: فورا پس از وقوع زلزله، تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق وقوع زلزله اعزام شدند که مشخص شد هر دو زلزله خسارات جانی یا مالی نداشته اند.



1403/03/20
09:31:49
0.0 / 5
215
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد