نظرسنجی بانک مرکزی آغاز شد عملکرد شبکه بانکی زیر تیغ مشتریان
دکور پرداز: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظرسنجی از مشتریان بانکها را بمنظور رتبه بندی بانکها در فاکتورهای صیانت از مشتریان شروع کرد. این پروسه تا 15دی ماه امسال ادامه می یابد.
به گزارش دکور پرداز به نقل از بانک مرکزی هم زمان با برگزاری «نخستین رویداد تنظیم گری و نظارت؛ همایش صیانت از مشتریان بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی، چالش ها و راهکارها» در تاریخ ۲۲ دی ماه سالجاری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی را از تاریخ ۱۹ آذرماه ۱۴۰۴ شروع کرد. این پروسه تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه می یابد.
بر اساس اطلاع رسانی بانک مرکزی، این نظرسنجی با هدف دریافت ارزیابی مشتریان از جنبه هایی همچون رفتار و تعامل کارکنان، سرعت و کیفیت خدمات، شفافیت اطلاعات بانکی، سهولت استفاده از خدمات الکترونیکی و نحوه رسیدگی به شکایات طراحی شده است و نتایج آن، یکی از مبانی اصلی انتخاب بانکها و موسسات اعتباری برتر از نظر صیانت از مشتریان خواهد بود.
لازم به ذکر است؛ تنظیم گری و نظارت کارآمد در شبکه بانکی، از ارکان بنیادین ثبات مالی و تقویت اعتماد عمومی بحساب می آید. در دوره ای که نقش بانکها در تامین مالی، گردش سالم نقدینگی، کمک به رونق تولید و توسعه خدمات دیجیتال و استفاده از تکنولوژی های جدید روز به روز در حال گسترش است، استفاده از بازخوردهای واقعی مشتریان به عنوان یکی از منابع معتبر ارزیابی عملکرد، اهمیت ویژه ای می یابد. در این چارچوب، صیانت از حقوق مشتریان و سنجش میزان رضایت مندی آنان یکی از فاکتورهای کلیدی برای بهبود کیفیت خدمات و پیشرفت پاسخگویی بانکها به حساب می آید.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هم زمان با برگزاری «نخستین رویداد تنظیم گری و نظارت؛ همایش صیانت از مشتریان بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی» در تاریخ ۲۲ دی ماه سالجاری، نظرسنجی رضایت مشتریان بانکی را از تاریخ ۱۹ آذر شروع کرده و این پروسه تا ۱۵ دی ماه ادامه می یابد.
افزایش دامنه خدمات بانکی، تنوع نیازهای مشتریان و توسعه بانکداری دیجیتال، بانک مرکزی را بر آن داشته تا چارچوب های جدیدی برای سنجش کیفیت خدمات و میزان مشتری مداری بانکها تدوین کند. این نظرسنجی اولین اقدام یکپارچه در سطح ملی به حساب می آید که امکان مشارکت مستقیم آحاد مردم در پروسه ارزیابی عملکرد شبکه بانکی کشور را فراهم می آورد.
گفتنی است؛ این نظرسنجی بدون دریافت اطلاعات هویتی صورت می گیرد و پاسخ ها فقط بصورت تجمیعی و آماری مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. یافته های این طرح در سیاستگذاری های در رابطه با بهبود کیفیت خدمات، پیشرفت مشتری مداری و تقویت سازوکارهای صیانت از مشتریان بانکها و موسسات اعتباری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مشارکت عموم مردم در این نظرسنجی، نقش مؤثری در پیشرفت کیفیت خدمات بانکی و انتخاب بانکهای برتر کشور دارد. از ین جهت، از تمام مشتریان بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی کشور دعوت می شود با مشارکت فعال در این نظرسنجی، در انتخاب بانکهای برتر کشور نقشی مؤثر ایفا کنند تا شاهد بهبود کیفیت ارایه خدمات و پیشرفت پاسخگویی شبکه بانکی باشیم.
هموطنان گرامی می توانند بوسیله لینک رسمی زیر در نظرسنجی شرکت کنند.
نظرسنجی از مشتریان شبکه بانکی درباب فاکتورهای صیانت از مشتریان
منبع: decorpardaz.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید