کاهش حمل بار کالا های اساسی به سبب کاهش بارش
به گزارش دکور پرداز، دبیر انجمن شرکتهای سراسری و بزرگ مقیاس حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: ناوگان تجاری کشور در وضعیت نامطلوبی قرار دارند که در کوشش برای رفع این معضل هستیم.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - علی پایمرد، عضو انجمن شرکتهای سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند حمل و نقل جاده ای در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با اشاره به نقش شرکتهای بزرگ مقیاس جاده ای حمل و نقل کشور اظهار نمود: این انجمن با هدف پشتیبانی از شرکت هایی که در مقیاس وسیع در حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند، تأسیس شده است.
وی ادامه داد: اکنون مبادرت به حمل کالای اساسی در هفت استان کشور می نماییم و بارهای شرکت پشتیبانی امور دام را از بنادر به مقاصد داخلی حمل می نماییم. در نیمه خردادماه سالجاری هم شاهد اعتراض رانندگان بودیم که خوشبختانه شرکتهای بزرگ مقیاس توانستند امور حمل و نقل کالا را به خوبی پشتیبانی کرده و مانع از بروز اختلال در روند توزیع کالاهای اساسی شوند.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، موضوع بیمه است. سازمان تأمین اجتماعی مبالغی را از شرکت ها دریافت می کند، اما در مقابل هیچ گونه خدماتی عرضه نمی دهد.
وی اشاره کرد: در یک قرارداد یک همتی، سهم بیمه حدود ۵۰ میلیارد تومان است، اما متاسفانه هیچ خدماتی در برابر آن عرضه نمی گردد. این در شرایطی است که با وجود صدور رای به نفع ما در دیوان عدالت اداری، سازمان تأمین اجتماعی بازهم از عرضه خدمات قانونی خودداری می کند.
وی ادامه داد: این مجموعه دارای ۱۲۲ دستگاه خودرو است و در مهرماه امسال قراردادی با یک شرکت داخلی منعقد شده که سرمایه آن بطورکامل از محل منابع بخش خصوصی تأمین شده است. با عنایت به این ظرفیت ها، انتظار داریم دولت از فعالیت شرکتهای بخش خصوصی در این زمینه حمایت لازم را به عمل آورد.
عضو انجمن شرکتهای سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند حمل و نقل جاده ای با اشاره به وضعیت نامطلوب ناوگان باری کشور خاطرنشان کرد: ناوگان باری کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد و شرکتهای بزرگ مقیاس می توانند نقش برجسته ی در اصلاح و نوسازی این بخش ایفا کنند.
وی افزود: این شرکت ها به فناوری پایش لحظه ای مجهز هستند و می توانند در زمینه تحلیل رفتار رانندگان و پیشرفت ایمنی حمل و نقل جاده ای، کمک شایانی به دولت عرضه کنند. این همکاری می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد.
پایمرد با تکیه بر توان شرکتهای بزرگ مقیاس در کاهش هزینه های تولید اظهار داشت: این شرکت ها با مدیریت هوشمند مسیرها، می توانند هزینه های حمل و نقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بعنوان نمونه، برنامه ریزی برای حمل بار در راه رفت و برگشت باعث کاهش محسوس هزینه ها می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بعضی موارد، در روند پرداخت هزینه های حمل، حق و حقوق رانندگان رعایت نمی گردد، در حالیکه شرکتهای بزرگ مقیاس می توانند این مسئله را بطور کامل مدیریت کرده و از تضییع حقوق رانندگان جلوگیری نمایند.
پایمرد تصریح کرد: شرکتهای بزرگ مقیاس حمل و نقل جاده ای فرصت ارزشمندی برای توسعه این بخش و پیشرفت کار آمدی شبکه حمل کشور به شمار می روند.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی اخیر اظهار نمود: متاسفانه در سالجاری شرایط بارش مطلوب نبوده و وضعیت برداشت محصولات هم مناسب نمی باشد که همین مسئله بر میزان حمل کالا تاثیر گذاشته است. بعنوان مثال، در استان زنجان سال قبل حدود ۴۰۰ هزار تن حمل انجام شد که این رقم امسال به ۲۵۰ هزار تن کم شده است. همین طور در استان قزوین، میزان حمل به کمتر از ۵۰ هزار تن رسیده است.
پایمرد اظهار داشت: هزینه های حمل کالای اساسی از بندر چابهار به مراتب کمتر از بندرعباس و بندر امام خمینی است، اما زیرساخت های جاده ای در بندر چابهار وضعیت مطلوبی ندارد و ضروری است دولت در این مورد سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به این که بخش عمده ای از فعالیت در سیستان و بلوچستان است در بحث سوخت مشکل داریم، اظهار نمود: در دیگر استان ها سهمیه سوخت تکافوی نیاز را می دهد.
پایمرد همین طور یکی از اشکالات شرکتهای بزرگ مقیاس هوشمند حمل و نقل جاده ای را تعدد سالن های اعلان بار اعلام نمود و خواهان رفع این مسئله شد.
دبیر انجمن شرکتهای بزرگ مقیاس هوشمند حمل و نقل جاده ای هم در این جلسه اظهار داشت: حدود ۳۵ درصد حمل و نقل در بخش کالای اساسی و راهبردی را مدیریت می نماییم. حدود ۲۵هزار خودرو ملکی داریم که با هدف راندمان، پدافند غیرعامل، کاهش قیمت تمام شده، توسعه ناوگان و توسعه لجستیک فعالیت می نماییم.
همچنین در ادامه پیمان اسراری در دومین روز از نهمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری گفت: در امتداد استراتژی ها و سیاست گذاری های دولت، حرکت پرارزش و خوبی در حمل و نقل کشور در سال ۹۸ با تاسیس شرکتهای بزرگ مقیاس حمل و نقلی شاهد بودیم و امروز ۶۸ شرکت بزرگ در آن عضو هستند.
وی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی این شرکت ها از حمل و نقل جاده ای کشور، تصریح کرد: حمل و نقل کالاهای اساسی و استراتژیک، نهاده های دامی، کود شیمیایی، کالاهای صنعتی، مواد غذایی و محصولات فولادی و... بر عهده این شرکت ها قرار دارد ۲۰ هزار دستگاه خودرو تجاری در اختیار داریم.
این مقام صنفی، اهداف اصلی ایجاد شرکتهای بزرگ مقیاس را پیشرفت بهره وری ناوگان، کمک به دولت در روزها و شرایط خاص، نوسازی ناوگان تجاری، توسعه لجستیک و توسعه پایدار بر شمرد و افزود: امروز این شرکت ها از مقوله حمل و نقل فراتر رفته و به لجستیک ورود کرده اند.
اسراری بیان داشت: امروز یکی از چالش های اساسی، صدمه دیدن شرکتهای کوچک حمل و نقلی است و باید ساز و کار مناسبی در این خصوص تعریف شود و به عبارتی باید به کوچک مقیاس ها کمک نماییم تا بزرگ شوند. در این خصوص هم آماده کمک به دولت هستیم.
منبع: decorpardaz.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید