دکورپرداز
دکور پرداز

ورود 945 واگن جدید مترو تا 4 سال آینده

ورود 945 واگن جدید مترو تا 4 سال آینده

به گزارش دکور پرداز، مدیر طرح تامین ناوگان مترویی کلان شهر ها اظهار داشت: با اجرای طرح 2000 واگن، طی چهار تا پنج سال آینده 945 واگن جدید وارد شبکه مترو شده و ظرفیت ناوگان تهران حدودا دو برابر خواهد شد.


پیمان هاتفی نژاد مدیر طرح تامین ناوگان مترویی ایدرو (۹ کلان شهر کشور) درباره ی سرنوشت تجهیز ناوگان مترو به واگن های جدید، اظهار داشت: طرح تامین ناوگان مترویی کلان شهرهای کشور، مشهور به طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن، برای توسعه ی خطوط مترو، کاهش فاصله حرکت قطار ها و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور درحال اجراست و ۹ کلان شهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، کرمانشاه، اهواز و مشهد را شامل می شود.
هاتفی نژاد اضافه کرد: مدیریت طرح توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به انجام می رسد و وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به عنوان نهادهای اجرایی و شهرداری ها به عنوان بهره برداران، در اجرای پروژه سهیم هستند.
وی اظهار داشت: پیمانکاران خارجی و داخلی در بخش های مختلف پروژه مشارکت دارند و هماهنگی فنی و اجرائی میان آنها توسط مدیر طرح صورت می گیرد.
این مقام مسئول افزود: تمام ارکان پروژه، از وزارت کشور، سازمان شهرداری ها، سازمان گسترش و پیمانکاران داخلی و خارجی، در هماهنگی کامل هستند تا تحویل قطار ها طبق زمان بندی صورت گیرد و پروژه باکیفیت و در زمان مقرر اجرا شود.
هاتفی نژاد اضافه کرد: تهران به عنوان پیشتاز قطار شهری در کشور از سال ۱۳۷۸ بهره برداری خودرا شروع کرد و الان مجموعاً ۱۶۷ قطار شامل ۱۱۸۱ واگن در خطوط مختلف مترو تهران فعال است.
در دیگر کلان شهر ها شامل اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، کرج و قم نیز حدود ۳۷۴ واگن درحال ارایه خدمات به شهروندان هستند.
پیش بینی ۱۰۷۱ واگن در سه قرارداد برای تهران هاتفی نژاد اظهار داشت: با عنایت به توسعه خطوط و افزایش تقاضا، در چارچوب طرح ۲۰۰۰ دستگاه، برای تهران مجموعاً ۱۰۷۱ واگن در سه قرارداد پیش بینی شده و برای سایر کلان شهر ها قرارداد های ۳۱۵ واگن، ۵۰ واگن برای قم و ۶۹۹ واگن دیگر تعریف شده است.
براستی، این برنامه به شکلی طراحی شده که ظرفیت ناوگان تهران حدودا دو برابر و سایر کلان شهر ها سه و نیم برابر شود.
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها، مجموعاً حدود ۹۴۵ واگن جدید طی چهار تا پنج سال آینده وارد بهره برداری در خطوط قطار شهری کلانشهر ها خواهد شد و کیفیت سرویس مترو، فاصله حرکت قطار ها و امکان انجام تعمیرات اساسی روی قطار های قدیمی بهبود می یابد.
وی اظهار داشت: همین طور در چارچوب این طرح، حدود ۵۰ میلیون یورو برای خرید لوازم جانبی پیش بینی شده است که اهمیت بالای ی در افزایش کیفیت بهره برداری و پایداری ناوگان، بخصوص در تهران، خواهد داشت.
مدیر طرح تامین ناوگان مترویی کلان شهر ها اشاره کرد: ارزش کل پروژه ها بالاتر از ۳ میلیارد یورو است که بخشی از منابع از فاینانس خارجی و بخشی از منابع از محل منابع داخلی تامین می شود.
این ترکیب مالی امکان اجرای هم زمان چند قرارداد را فراهم نموده است.
عمق داخلی سازی به ۵۵ درصد رسید وی اظهار داشت: در پروژه های قبلی، سهم ساخت داخل حداکثر ۳۵ درصد بود، اما در این طرح سهم ساخت داخل به حدود ۵۵ درصد بالا رفته است.
این مساله موجب انتقال فناوری، اشتغال زائی و تقویت صنایع ریلی داخلی می شود. هاتفی نژاد اضافه کرد: زمان بندی تحویل قطار ها مشخص است و ورود نخستین واگن ها از پایان سالجاری شروع می شود.
این روند تا انتهای سال ۱۴۰۷ ادامه می یابد و متوسط تحویل ماهانه بالاتر از ۲۰ واگن پیش بینی شده است.
نخستین قطار ها تا پایان امسال وارد کشور خواهند شد وی اظهار داشت: پروژه ۶۳۰ واگن تهران از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و نخستین قطار ها تا پایان امسال وارد کشور خواهند شد و برنامه ریزی شده که در سه سال آینده، ۹۰ رام قطار کم کم به ناوگان اضافه شود.
هاتفی نژاد اضافه کرد: پروژه های ۳۱۵، ۵۰ و ۶۹۹ واگن سایر کلان شهر ها نیز با پیگیری مدیر طرح و رفع موانع مالی و فنی درحال اجراست و ساخت و مونتاژ قطعات داخلی درحال تکمیل است.
وی ادامه داد: طرح قطار ملی ایران نیز همزمان با این پروژه درحال پیشرفت است و با سهم ساخت داخل تا ۸۵ درصد، نخستین قطار ملی آماده ورود به خطوط مترو شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: اجرای این طرح، توسعه صنایع داخلی، افزایش عمق ساخت داخل و تقویت انتقال فناوری، کارآفرینی، بهبود شرایط بهره برداری از مترو، کاهش فاصله حرکت قطارها، افزایش ظرفیت جابجایی مسافران، کاهش آلودگی و ترافیک و پیشرفت رفاه عمومی شهروندان را بدنبال خواهد داشت و بخشی از برنامه دولت برای توسعه حمل و نقل پاک به حساب می آید.
منبع: مهر
پیمان هاتفی نژاد مدیر طرح تامین ناوگان مترویی ایدرو (۹ کلان شهر کشور) درباره ی سرنوشت تجهیز ناوگان مترو به واگن های جدید، اظهار داشت: طرح تامین ناوگان مترویی کلان شهرهای کشور، مشهور به طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن، برای توسعه ی خطوط مترو، کاهش فاصله حرکت قطار ها و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور درحال اجراست و ۹ کلان شهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، کرمانشاه، اهواز و مشهد را شامل می شود.
هاتفی نژاد اضافه کرد: مدیریت طرح توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به انجام می رسد و وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به عنوان نهادهای اجرایی و شهرداری ها به عنوان بهره برداران، در اجرای پروژه سهیم هستند.
وی اظهار داشت: پیمانکاران خارجی و داخلی در بخش های مختلف پروژه مشارکت دارند و هماهنگی فنی و اجرائی میان آنها توسط مدیر طرح صورت می گیرد.
این مقام مسئول افزود: تمام ارکان پروژه، از وزارت کشور، سازمان شهرداری ها، سازمان گسترش و پیمانکاران داخلی و خارجی، در هماهنگی کامل هستند تا تحویل قطار ها طبق زمان بندی صورت گیرد و پروژه باکیفیت و در زمان مقرر اجرا شود.
هاتفی نژاد اضافه کرد: تهران به عنوان پیشتاز قطار شهری در کشور از سال ۱۳۷۸ بهره برداری خودرا شروع کرد و الان مجموعاً ۱۶۷ قطار شامل ۱۱۸۱ واگن در خطوط مختلف مترو تهران فعال است.
در دیگر کلان شهر ها شامل اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، کرج و قم نیز حدود ۳۷۴ واگن درحال ارایه خدمات به شهروندان هستند.
پیش بینی ۱۰۷۱ واگن در سه قرارداد برای تهران هاتفی نژاد اظهار داشت: با عنایت به توسعه خطوط و افزایش تقاضا، در چارچوب طرح ۲۰۰۰ دستگاه، برای تهران مجموعاً ۱۰۷۱ واگن در سه قرارداد پیش بینی شده و برای سایر کلان شهر ها قرارداد های ۳۱۵ واگن، ۵۰ واگن برای قم و ۶۹۹ واگن دیگر تعریف شده است.
براستی، این برنامه به شکلی طراحی شده که ظرفیت ناوگان تهران حدودا دو برابر و سایر کلان شهر ها سه و نیم برابر شود.
وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها، مجموعاً حدود ۹۴۵ واگن جدید طی چهار تا پنج سال آینده وارد بهره برداری در خطوط قطار شهری کلانشهر ها خواهد شد و کیفیت سرویس مترو، فاصله حرکت قطار ها و امکان انجام تعمیرات اساسی روی قطار های قدیمی بهبود می یابد.
وی اظهار داشت: همین طور در چارچوب این طرح، حدود ۵۰ میلیون یورو برای خرید لوازم جانبی پیش بینی شده است که اهمیت بالای ی در افزایش کیفیت بهره برداری و پایداری ناوگان، بخصوص در تهران، خواهد داشت.
مدیر طرح تامین ناوگان مترویی کلان شهر ها اشاره کرد: ارزش کل پروژه ها بالاتر از ۳ میلیارد یورو است که بخشی از منابع از فاینانس خارجی و بخشی از منابع از محل منابع داخلی تامین می شود.
این ترکیب مالی امکان اجرای هم زمان چند قرارداد را فراهم نموده است.
عمق داخلی سازی به ۵۵ درصد رسید وی اظهار داشت: در پروژه های قبلی، سهم ساخت داخل حداکثر ۳۵ درصد بود، اما در این طرح سهم ساخت داخل به حدود ۵۵ درصد بالا رفته است.
این مساله موجب انتقال فناوری، اشتغال زائی و تقویت صنایع ریلی داخلی می شود.

1404/09/30
15:58:55
0.0 / 5
7
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد