عضویت ۸۸ و نیم درصدی کاربران ایرانی در واتس آپ
آمار رسمی از افزایش حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی حکایت دارد و در این بین رشد عضویت در واتس آپ به 88.5 درصد قابل توجه است.
به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار را بمنظور شناخت فعالیت ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه ریزی های فرهنگی در دستور کار قرار داد همچون طرح های آماری جدید این مرکز بشمار می رود.
در این طرح آماری ۴۳ هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ۱۸هزار و ۸۶۰ خانوار روستایی مشارکت داشته اند و اطلاعات در رابطه با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه های اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و... افراد ۱۵ ساله و بیشتر گرفتن شده است.
۶۵ درصد حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند
برمبنای نتایج این آمارگیری در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۵ درصد افراد ۱۵ ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده اند و متوسط حضور این افراد بیش حدود یک ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه در روز بوده است.
روند افزایشی حضور در واتس آپ و اینستاگرام
در بین افرادی که عضو شبکه های اجتماعی بوده اند واتس آپ با ۸۸.۵ درصد و بعد از آن اینستاگرام با ۶۸ درصد بیشترین میزان عضویت را دارا بوده است.
در سال ۱۳۹۶ آمار کمتر بوده است؛ بطوریکه ۵۳ درصد عضو شبکه های اجتماعی بوده و متوسط حضور روزانه آنها یک ساعت و چهار دقیقه بوده است، بنابر این حضور ایرانیها در شبکه های اجتماعی رو به افزایش بوده است.
در سال ۱۳۹۶ میزان عضویت در واتس آپ ۲۴ درصد و در اینستاگرام ۴۳.۱ درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته، روند حضور در این شبکه نیز افزایش دارد.
البرز در صدر استفاده از شبکه های اجتماعی/ تهران سوم شد
اما از لحاظ میزان عضویت در استانهای کشور استان البرز با ۷۷.۱ درصد، بوشهر ۷۵.۶ و تهران با ۷۵ درصد بیشترین میزان عضویت را داراست.
همین طور استان گلستان با ۵۵.۱، خراسان جنوبی ۴۸.۷ و سیستان و بلوچستان با ۴۲.۷ درصد پایین ترین میزان عضویت در شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
همین طور در سال قبل از نظر میزان حضور افراد در شبکه های اجتماعی استان هرمزگان با ۱۳۲ دقیقه و یک ثانیه، بوشهر ۱۲۳ دقیقه و ۵۶ ثانیه و خوزستان با ۱۱۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه بیشترین و استانهای خراسان شمالی با ۶۵ دقیقه و ۵۱ ثانیه، سیستان و بلوچستان با ۵۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه و خراسان جنوبی با ۴۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه کمترین متوسط زمان حضور روزانه در شبکه های اجتماعی را داشته اند.
منبع: دكور پرداز
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب