دکورپرداز
دکور پرداز
عضو هیات رئیسه مجلس:

مخالف حذف یک شبه ارز 4200 تومانی هستیم

مخالف حذف یک شبه ارز 4200 تومانی هستیم

به گزارش دکور پرداز خوزستان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مخالف هستیم که ارز 4200 تومانی یک شبه حذف شود، اظهار داشت: حذف مقطعی و یک شبه ارز 4200 تومانی و عدم توجه به عوارض این اقدام، اساسا فقط به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار وارد میکند.



مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، درباب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار نمود: تامین کالای اساسی مردم به ارز ۴۲۰۰ تومانی گره خورده است و این که عده ای می گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می نماییم باید به این مساله توجه داشته باشند که این ارز برای تامین کالای اساسی مردم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در وضعیت اقتصادی و تورم کشور که زندگی مردم خصوصاً اقشار متوسط و ضعیف به سختی می گذرد، حذف ارز ۴۲۰۰ آن هم یک شبه، شدنی نیست برای اینکه نباید اقتصاد را بصورت خطی ببینیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده ای براین باورند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت می یابد، در صورتیکه اساسا به این شکل نخواهد بود و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی قیمت همه اقلام و حتی حمل و نقل نیز اثرگذار می باشد.

یوسفی با اعلان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی قیمت همه اقلام اثرگذار می باشد و موجب افزایش قیمت ها خواهد شد، عنوان کرد: در طول چند سال قبل حدود ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گران نشدن کالاهای اساسی و دارو اختصاص یافته، که البته موجب نشده تا این اقلام گران نشود و سود آن به جیب دلالان رفته است.

وی با اعلان اینکه مخالف هستیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی یک شبه حذف شود، افزود: اگر بنا است ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود باید بصورت هدفمند و در یک برنامه ریزی طولانی مدت این اتفاق رخ دهد. برای انجام این کار باید سامانه های نظارتی فعال شوند تا بتوان این یارانه را به تولیدکننده واقعی و مردم داد و دیگر به جیب دلالان و واسطه ها نرود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: امسال ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی، دارو و نهاده های دامی در نظر گرفته شده است اما شاهد می باشیم که همه اقلام همچون گوشت، مرغ و دارو... گران شده اند.

یوسفی افزود: درباب ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی، با وجود اینکه مابه تفاوت قیمت واقعی دلار و ارز ۴۲۰۰ که چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است امسال پرداخت شده اما چیزی به دست مردم نرسیده است و شاهد آن هستیم که قیمت کالاهای اساسی در بازار گران شده است.

وی اضافه کرد: حذف مقطعی و یک شبه ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم توجه به عوارض این اقدام، اساسا فقط به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار وارد میکند و زندگی آنها را با مشکلات بیشتری مواجه خواهدنمود. این کار همین طور فشار مضاعفی را به تولید کننده واقعی وارد خواهدنمود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منتظر برنامه اجرائی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم اما دولت باید برنامه خودرا به گونه ای عرضه نماید تا این یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم و تولیدکننده ها برسد و نه این که به جیب دلالان و واسطه ها برود.





منبع:

1400/08/04
21:52:57
0.0 / 5
1001
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد