دکورپرداز
دکور پرداز

توضیح عشقی در مورد فروش اوراق و بورسی شدن سرخابی ها

توضیح عشقی در مورد فروش اوراق و بورسی شدن سرخابی ها

دکور پرداز: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح فروش اوراق در بازار سرمایه، آخرین وضعیت بورسی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشریح نمود.


مجید عشقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند ورود سرخابی ها به بورس اظهار نمود: آخرین صورت های مالی حسابرسی شده سرخابی ها، مدارک و مستندات نزد سازمان بورس درحال بررسی است و در صورت وجود ابهام در صورت های مالی منوط به رفع ابهام و اقدامات لازم از جانب باشگاه های مزبور است.
وی با تاکید بر این که شفافیت یکی از مهم ترین شاخصهای ثبت نزد سازمان بورس است، اظهار داشت: همین طور برنامه های آتی دو باشگاه باید بطور کامل قابل افشا باشد که پس از انجام مراحل اداری قابل ثبت نزد سازمان بوده و سپس جهت پذیرش در بازارهای بورس و فرابورس بررسی می شوند.
جزئیات فروش اوراق
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا انتشار اوراق هجمه های زیادی را در پی داشته است، توضیح داد: واقعیت این است که اوراقی که توسط دولت فروخته شده، تماماً صرف بازپرداخت اوراق دولت قبل شده است. به طور متوسط ماهیانه حدودا ۱۰ هزار میلیارد تومان از اوراق دولت قبل بازپرداخت شده است.
عشقی اشاره کرد: ضمن این که مکرر مشاهده شده که عملیات بازار باز با فروش اوراق اشتباه گرفته می شود در صورتیکه عملیات بازار باز فرآیندی معمول است که توسط بانک مرکزی انجام می شود و به بورس ارتباطی ندارد.
وی با اعلان اینکه علاوه بر سازمان بورس، در دولت سیزدهم نیز عزم و اراده جدی در امتداد پشتیبانی از تولید و سودآوری شرکت های سهامی وجود دارد، اظهار داشت: برای اینکه دولت هم می داند که رونق بازار سرمایه دو اثر جدی را به دنبال خواهد داشت؛ نخست می تواند بخش عمده ای از دارایی های دولت را محافظت کند و ثانیاً سبب افزایش سرمایه سهامداران حاضر در این بازار می شود.




منبع:

1400/09/19
21:33:24
0.0 / 5
988
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد