دکورپرداز
دکور پرداز

بورس یک چراغ سبز به خود ندید!

بورس یک چراغ سبز به خود ندید!

دکور پرداز: روند نزولی در بازار سرمایه از هفته ای به هفته بعد منتقل می شود، بطوریکه در هفته جاری هم فاکتورهای بورس یا نزولی بودند و یا درجا زدند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، بررسی آمار کل معاملات بورس در هفته ای که گذشت نشان میدهد ارزش کل معاملات این بازار با ۳۱.۷۶ درصد کاهش از ۱۹۵ هزار و ۹۵ میلیاردریال در هفته گذشته، به ۱۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیاردریال در هفته جاری رسید. حجم کل معاملات نیز کاهشی ۲۷.۴۷ درصدی داشت و از ۲۸ هزار و ۳۹۸ میلیون سهم به ۲۰ هزار و ۵۹۶ میلیون سهم رسید.
بازار مشتقه راه خودرا جدا کرد
در بین پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار مشتقه و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، فقط ارزش معاملات در بازار مشتقه صعودی بود، بطوریکه با ۴۵.۶۵ درصد افزایش از ۳۲۴ میلیاردریال در هفته گذشته، تا ۴۷۳ میلیاردریال در هفته جاری صعود کرد.
این در حالیست که ارزش معاملات در بازار اول سهام کاهشی ۳۳ درصدی را تجربه نمود و از ۵۲.۶۰۲ میلیاردریال به ۳۵.۲۴۴ میلیاردریال رسید. ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز ۱۱.۸۰ درصد کم شد و از ۶۰ هزار و ۷۳ میلیاردریال در هفته گذشته تا ۵۲ هزار و ۹۸۲ میلیاردریال در هفته جاری کم شد.
ارزش معاملات در بازار بدهی نیز با ۸۸.۹۶ درصد کاهش از ۲۱ هزار و ۵۶۰ میلیاردریال به ۲۳۷۹ میلیاردریال سقوط کرد. ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز کاهشی ۳۰.۵۲ درصدی داشت و از ۶۰ هزار و ۵۳۴ میلیاردریال به ۴۲ هزار و ۵۸ میلیاردریال رسید.
درجا زدن شاخص کل در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد
شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت در کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد باقی ماند. بر این اساس با ۰.۵۶ درصد کاهش از یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد در هفته گذشته تا یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد در هفته جاری کم شد.
این در حالیست که شاخص کل با معیار هم وزن توانست ۱.۱۷ درصد افزایش یابد و از ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد در هفته گذشته تا رقم ۳۳۴ هزار و ۱۵۷ واحد در هفته جاری صعود کرد.




منبع:

1400/12/14
11:06:04
0.0 / 5
849
تگها: بازار , سرمایه
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد