دکورپرداز
دکور پرداز
یك فعال صنعت ساختمان خبر داد

مذاکره با یک شرکت ترک برای خانه سازی در ایران

مذاکره با یک شرکت ترک برای خانه سازی در ایران

به گزارش دکور پرداز یک فعال صنعت ساختمان با اعلان اینکه استفاده از شرکت های خارجی برای ارتقای فناوری ساخت در طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت است، اظهار داشت: امروز با یک شرکت بزرگ ترکیه ای که قبلاً در ایران سابقه فعالیت نداشته مذاکره کردیم و آمادگی دارد در پروژه های مسکونی ایران مشارکت کند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، یاسر امامی - مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن (وابسته به بانک مسکن) امروز در نشست خبری اظهار نمود: تصمیم دولت در خصوص استفاده از شرکت های چینی و ترکیه ای در صنعت ساختمان سبب اختلاف نظراتی بین سازندگان داخلی با دولت شده است، اما به اعتقاد من ورود شرکت های خارجی در جهت ارتقای فناوری ساخت، یک فرصت شمرده می شود.
وی اشاره کرد: حدود ۱۵ سال قبل یک شرکت ترکیه ای دانشی را تحت عنوان قالب تونلی وارد کشور کرد که در طرح مسکن مهر به کار گرفته شد و بطور مثال یک پروژه ۸۰۰ واحدی در این قالب ۱۸ ماهه به پایان رسید. بعد از آن شرکت های داخلی نیز از این فنآوری بهره بردند و هنوز استفاده می شود.

امکان تهاتر نفت و ارتقای تکنولوژی با ورود خارجی ها

این فعال صنعت ساختمان اشاره کرد: اگر بتوانیم با مشارکت شرکت های خارجی صنعتی سازی را در پروژه نهضت ملی مسکن و بطور کلی در کشور رواج دهیم مزایایی برای بخش مسکن دارد که همچون آن می توان به امکان تهاتر نفت در وضعیت تحریمی، ارتقای تکنولوژی ساخت، کاهش مدت زمان اجرای پروژه و کاهش قیمت تمام شده اشاره نمود.

امامی با اعلان اینکه امروز با یک شرکت ترکیه ای برای ورود به پروژه های مسکونی در ایران مذاکره کردیم اظهار داشت: شرکت مورد نظر یک شرکت بزرگ است که تا حالا در ایران سابقه فعالیت نداشته است، بدین سبب "شرکت کوزو" نیست. در صورتیکه مذاکرات به مراحل جدی تری برسد جزییات بیشتری از این رایزنی ها اعلام خواهیم کرد.

وی اشاره کرد: شرکت های خارجی وقتی به ایران می آیند از ضوابط و مقررات ایران ناآگاه هستند، بدین سبب باید با شرکت های داخلی متصل شوند تا در ضوابط و نحوه اجرا به آنها کمک کنند.

کسری حدود ۷۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه دولت می خواهد بوسیله طرح نهضت ملی مسکن کسری خانه در ایران را جبران کند، اظهار داشت: طبق مطالعات ما با کسری حدود ۷۳۰ هزار واحد مسکونی در کشور مواجه ایم این که هر سال خانه اولی ها به این آمار اضافه می شوند. باتوجه به کند شدن سرعت نرخ رشد جمعیت ممکنست در ۱۵ سال آینده تقاضای مسکن مقداری پایین بیاید. دولت می خواهد که کسری مسکن را جبران کند و فعالان صنعت ساختمان هم باتوجه به فاکتورهای اقتصادی و بازده سرمایه وارد این طرح می شوند.

امیدواریم امسال طرح فروش متری مسکن اجرائی شود
وی درباره آخرین وضعیت طرح فروش متری مسکن اظهار داشت: حدود یک سال بر روی طرح فروش متری مسکن یا اوراق سلف موازی استاندارد، کارهای کارشناسی انجام شده، کمیته فقهی نیز تاییدیه داده است. هم اکنون دستورالعمل و امیدنامه تهیه شده و اخیراً جلسه ای با کمیته فقهی انجام شد که امیدواریم شرایط به صورتی جلو برود تا بتوانیم این ابزار را اجرائی کنیم؛ برای اینکه در وضعیت امروز که مردم نمی توانند خانه بخرند و به پیش فروش اعتماد چندانی ندارند این ابزار مفید می تواند بسیار کمک کننده باشد.

قیمت ساخت ۷ تا ۸ میلیون تومان در هر متر مربع

امامی درباب آخرین برآوردها از قیمت تمام شده ساخت مسکن در ایران اظهار داشت: هم اکنون هزینه ساخت بین ۷ تا ۸ میلیون تومان در هر متر مربع است. این عدد به جز قیمت زمین، هزینه های طراحی و گرفتن پروانه است که به آن اضافه می شود. البته این هزینه های میانگین است و طبیعتاً باتوجه به نصبیات و امکانات می تواند افزایش یا تا حدود ۶ میلیون تومان کاهش پیدا کند. هم اکنون ما یک پروژه در شهر جدید اندیشه در استان تهران داریم که قیمت فروش را متری ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان تعیین کرده ایم.




منبع:

1400/12/22
20:12:27
0.0 / 5
1083
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد