دکورپرداز
دکور پرداز

با وجود همه بی اعتمادی ها، بورس رشد خواهدنمود

با وجود همه بی اعتمادی ها، بورس رشد خواهدنمود

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که هرچند به سبب گرفتن برخی تصمیمات اعتماد به بازار سرمایه از میان رفته است، اما پتانسیل رشد در این بازار وجود دارد و احتمال دارد شاخص در نیمه دوم سال از سقف سال 1399 نیز عبور کند.


حسن کاظم زاده در گفت و گو با ایسنا، درمورد وضعیت بازار سرمایه اظهار نمود: با توجه به این که انتظار میرفت قیمت های جهانی تثبیت شود، نرخ دلار کمی رشد پیدا کند و فصل مجامع نیز نزدیک است، برآوردها حاکی از آن بود که بازار وضعیت مثبت تری داشته باشد برای اینکه قیمت سهم ها همچنان در مقایسه با سایر بازارهای مالی رقیب جذاب تر است.
وی افزود: اما عدم اطمینان نسبت به سیاست های کنترلی بخصوص دخالت در نرخ فروش شرکت ها، وضع عوارض مختلف، هزینه های شرکتها مانند مالیات و عوارض صادرات و... موجب بدبینی سهامداران نسبت به بازار شده است. به طوریکه با وجود آنکه پتانسیل رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار نهفته است، حتی افرادی که حرفه ای هستند ناامید شده اند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار نمود: باتوجه به وجود این پتانسیل بازار رشد خواهدنمود. البته فراز و نشیب دارد اما هرچقدر هم بی اعتمادی وجود داشته باشد رشدی که ناشی از تغییرات فاکتور اقتصادیست روی بازار تاثیر میگذارد اما به مرور و با نوسان و تاخیر زمانی.
کاظم زاده درمورد وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال نیز عنوان کرد: طبق تحلیل فاندامنتال خیلی از سهم هایی که سودآور هستند، فارغ از این که حاشیه سود آنها بالا است یا پایین یا سودآوری آنها زیاد است یا کم، پتانسیل این را دارند که در ۶ ماه دوم سقف قیمتی سال ۱۳۹۹ خودرا ببینند. اگر این اتفاق رخ دهد عبور شاخص از سقف سال ۱۳۹۹ محتمل است.



1401/03/16
09:36:57
0.0 / 5
802
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد