دکورپرداز
دکور پرداز

بدهی خارجی ایران ۱۹ درصد کم شد

بدهی خارجی ایران ۱۹ درصد کم شد

به گزارش دکور پرداز، بدهی خارجی ایران در انتها مرداد سال جاری، به هفت میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۹ درصد کم شده است.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان داده است میزان بدهی های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار و بدهی های دراز مدت ایران هم پنج میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار است.
از طرفی، معادل یورویی بدهی خارجی ایران، هفت میلیارد و ۱۳۱ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۲۱۶ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی های میان مدت و بلندمدت بوده و یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون یورو حجم بدهی های کوتاه مدت است.
این در شرایطی است که میزان بدهی خارجی کشور در انتها مرداد ماه سال قبل معادل هشت میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار بوده و میزان بدهی های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار و بدهی های دراز مدت ایران هم شش میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار اعلام شده است.
همچنین، رقم بدهی های خارجی ایران در انتهای سال گذشته، معادل هشت میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است.
بنابراین، میزان بدهی های خارجی کشور در انتها مرداد ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و پایان سال قبل به ترتیب ۱۸.۹ و ۱۷.۴ درصد با کاهش روبرو شده است.
قابل ذکر است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات بوجود آمده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان ها و نهادهای بین المللی همینطور تأمین مالی پروژه های از راه فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می گیرد.




منبع:

1401/08/14
22:53:32
0.0 / 5
407
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد