دکورپرداز
دکور پرداز
رئیس سازمان بورس در جمع سهامداران:

کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت ها اثر نخواهد داشت

کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت ها اثر نخواهد داشت

به گزارش دکور پرداز، رییس سازمان بورس در جمع سهامداران اظهار داشت: اگر یک سوم نقدینگی سال 99 به سمت تولید هدایت می شد سودآوری شرکتها رشد چشم گیری داشت.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، مجید عشقی در جمع سهامداران و بازدیدکنندگان از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: اتفاق های گذشته برای سیاست گذاران تجربه هایی را به همراه داشت و الان تصمیماتی که درباب صنایع مختلف وضع می شود با تامل بیشتری گرفتن خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی با بهره گیری از نظرهای کارشناسی، تصمیمات مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: امسال تمرکز بر هدایت به صحیح نقدینگی داریم. اگر در سال ۹۹ حتی یک سوم نقدینگی به درستی به تولید هدایت می شد، درامد و سوداوری شرکتها با افزایش چشم گیری رو به رو می شد اما متاسفانه هدایت به خوبی انجام نشد؛ بدین جهت از تجربیات گذشته در راستای هدایت منابع به طرح های توسعه ای شرکتها استفاده و توجه بر این اهم، استفاده خواهد شد.
رییس سازمان بورس در میان سهامداران افزود: تجربیات سال ۹۹ موجب شد اهتمام در بهبود زیرساخت ها داشته باشیم، درگذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می کردند و زیرساخت ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ اهتمام در بهبود زیرساخت ها و سامانه های معاملات و بعد از معاملات داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مراقبت از نحوه سرمایه گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت های سازمان بورس است و استراتژی های فعلی به هیچ وجه قابل مقابسه با گذشنه نیست، اضافه کرد: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد.
بگفته عشقی، انحراف هایی در بحث بازارگردانی به وجود آمده بود که مورد انتظار نبود. صندوق ها و بازارگردان باتوجه به دستورالعملی که دارند اجازه پنیک بازار را نخواهند داد. بازار به هیچ حمایتی نیاز ندارد. اگر دخالت بیجا در بازار اتفاق نیفتد، بازار مسیر خودش را طی خواهدنمود.
عشقی اظهار داشت: بازار از نظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خودرا طی خواهدنمود. اینروزها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکتها با عدد رقم های بورس کالا، مطلوب است.
رئیس سازمان بورس اشاره کرد: حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکتها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکتها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکتها خواهیم کرد.
عشقی با اشاره به اینکه هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد، اظهار داشت: دغدغه ما در عرصه خودرو جلوگیری از زیان تولیدکننده و سهامدار است. عرضه خودرو در بورس کالا به شرکتها بستگی دارد و هیچ مانعی برای عرضه شرکتها وجود ندارد.
وی افزود: متاسفانه میزان عرضه آنها تحت تاثیر تصمیمات سابق قرار گرفته است. دغدغه ما در عرصه خودرو ضرر نکردن تولیدکنندگان و رعایت صرفه و صلاح سهام داران بوده و هست. این صنایع نباید با تصمیمات غیرکارشناسی زمین بخورند. از هیئت مدیره این شرکتها و مراجع بالاتر می خواهیم که این صنایع را در طولانی مدت سرپا نگه دارند.




منبع:

1402/03/18
15:16:10
0.0 / 5
340
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد