دکورپرداز
دکور پرداز

پیشبینی معاملات بورس 6 تیر 1402

پیشبینی معاملات بورس 6 تیر 1402

به گزارش دکور پرداز، پیشبینی که میتوان برای روز آتی معاملاتی بازار سرمایه در نظر گرفت رفتاری تقریبا مشابه با روز دوشنبه است. یعنی بازار نوسان با وضعیت مثبت کم قدرت را ادامه دهد.



به گزارش دکور پرداز به نقل از مهر، امروز نامه باردیگر برای نرخ تسعیر ارز پالایشی ها در بازار انتشار یافته که نشان داده است اساساً نرخ تسعیر ارز همان ۲۸، ۵۰۰ تومان است و این خبر سبب ریزش قیمتی پالایشی ها شد، بازی کردن با اخبار اینروزها به یک آفت در بازار سرمایه تبدیل گشته و متأسفانه عده ای هم عامدا بعضی از اخبار را فرستاده و سپس تکذیب می کنند.
بازار دنبال بهانه ای برای صعود بوده که فعلا این بهانه از دسترس خارج شده است، اما قیمت دلار همچنان در کانال ۵۰ هزار تومان بوده و منتظر خبرهای جدید برای تثبیت در این نقطه یا افزایش است و همین تردیدها سبب شده حساسیت بازار سرمایه به اخبار به بدترین شکل خویش را نشان دهد.
باید اذعان کرد که بازارساز اصلی یعنی سازمان بورس نتوانسته رضایت سهامداران خرد را به دست آورد و خیلی از سهامداران هنوز در ضرر هستند، شاخص کل بورس و بیشتر نمادها چندین ماه منفی هستند و به یک باره شاخص در سه ماه یک جهش چند صد هزار واحدی می کند، این گونه جهش ها به هیچ وجه مناسب نبوده چونکه ضرری را جبران نمی نماید.
باید اذعان کرد که بازار سرمایه هنوز محل امنی برای پول های خرد نبوده چونکه بازارساز نتوانسته با پمپاژ پول حساسیت های لحظه ای را از بازار دور کند.
پیش بینی که میتوان برای روز آتی معاملاتی بازار سرمایه در نظر گرفت رفتاری تقریبا مشابه با روز دوشنبه است. یعنی بازار نوسان با وضعیت مثبت کم قدرت را ادامه دهد.
باتوجه به تمامی عامل های نقدینگی و جا به جایی پول در بازار صرفا میتوان تکرار را محتمل ترین سناریو ممکن دانست.
علی فراقی در اینباره به مهر اظهار داشت: همانطور هم همانند روز دوشنبه، روز سه شنبه می تواند اقبال ریالی های بازار را ادامه دهد هرچند با عنایت به افت کیفیت معاملات میتوان صرفا نمادهای کوچک تر ریالی های بازار را در رأس بهترین نمادهای بازار در نظر گرفت. مساله ای که قابل ذکر است کم ترین ارزش معاملات که می تواند دست کم مقداری نبض به بازار دهد مقداری بالای ۱۰ هزار میلیارد و مقداری که توانایی حرکت جهت دار را به بازار بدهد و ارزش معاملات بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان با شرایط فعلی دور از دسترس است.



منبع:

1402/04/06
13:26:23
0.0 / 5
330
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد