دکورپرداز
دکور پرداز

ایرلاین ها حق قیمت گذاری مستقل برای بلیت را ندارند

ایرلاین ها حق قیمت گذاری مستقل برای بلیت را ندارند

به گزارش دکور پرداز، عضو انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: هزینه شرکتهای هواپیمایی در حوزه تعمیرات و اورهال با عنایت به نوسانات قیمت ارز بسیار بالا رفته، اما در این مورد حق قیمت گذاری مستقل را نداریم.



باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری- سیامند عبدالله زاده، عضو انجمنشرکت هایهواپیمایی، با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی ضد ایران، سه فروند از هفت فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد و چهار فروند در فرودگاه امام (ره) طی یک ساعت جابه جا و به مکانهای امن منتقل شدند، اظهار داشت: در روزهای پیک پروازهای اربعین هم توانستیم تعداد زیادی از مسافرانی که به علت تأخیر و لغو پرواز سایر ایرلاین ها امکان انجام پرواز را نداشتند، جابه جا نماییم.
وی با اشاره به عملیات جابه جایی در شرایط خاص پروازی افزود: طی یک ساعت، با همکاری تیم ۷۰ نفره، هواپیماها از تهران تخلیه و به محل امن منتقل شدند.
وی ادامه داد: تاثیر تحریمها بر صنعت هوانوردی همیشه محسوس بوده و هیچ وقت بی تاثیر نبوده است، اما با این وجود، این فرصت سبب شد تا خیلی از مسیرها را خودمان پیدا نماییم و با استفاده از شرکت های دانش بنیان، تعمیرات هواپیما و دیگر فعالیتها را به صورت مؤثرتری پیش ببریم.
وی افزود: این تجربه در حقیقت فرصتی شد تا سیستم خودرا شناسایی و خیلی از موضوعات را در داخل کشور پیش ببریم. همان گونه که قبل تر هم با شرایط مشابه مواجه بودیم، حال هم تلاش می نماییم با استفاده از توان مجموعه های مختلف مهندسی و عملیاتی، با قدرت و دقت بیشتری فعالیتهای خودرا بازبینی و تقویت نماییم.
عضو انجمن شرکت های هواپیمایی، درباره ی وضعیت نرخ بلیت هواپیما تا پایان امسال اظهار داشت: علاوه بر تورم سالیانه، عواملی همچون افزایش قیمت سوخت، خدمات دهی، هندلینگ و سایر هزینه های جانبی در نرخ بلیت ها تاثیر گذار هستند. شرکت های هواپیمایی تابع سیاستهای کلی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی اند و امکان تعیین نرخ به شکل مستقل برای آنها وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم در جواب سؤال باشگاه خبرنگاران درباب قیمت گذاری نرخ بلیت اظهار داشت: با عنایت به افزایش هزینه های مختلف همچون سن بالای ناوگان و گرانی قطعات، اساسا هزینه های واقعی شرکتها بالاتر از نرخ های فعلی است. جلسات گوناگونی برگزار شده تا بتوانیم به عددی منصفانه تر برای نرخ بلیت برسیم تا شرکتها بتوانند در زمینه قیمت گذاری ثبات و تضمین بهتری داشته باشند.
عبدالله زاده افزود: لازم است حمایت های مؤثرتری از شرکت های هواپیمایی صورت گیرد. این حمایت ها می تواند شامل ارایه تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین و یا پرداخت بخشی از هزینه های فرودگاهی باشد تا ایرلاین ها بتوانند در راه پایداری اقتصادی حرکت کنند.
وی درباره ی چشم انداز آینده صنعت هوانوردی اظهار داشت: توسعه ناوگان با برنامه ریزی دقیق در دستور کار قرار دارد. احیای هواپیماهای زمین گیر در دستور کار هواپیمایی قشم قرار گرفته و تأمین قطعات و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هم دنبال می شود. همین طور احیای پروازهای اروپائی از اهداف مهم این برنامه ها است.

منبع:

1404/07/23
09:28:55
0.0 / 5
12
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد