دکورپرداز
دکور پرداز
نوروزپور:

روزنامه نگاری حوزه اقتصادی باید به  سمت آموزش و آگاهی بخشی حرکت نماید

روزنامه نگاری حوزه اقتصادی باید به  سمت آموزش و آگاهی بخشی حرکت نماید

به گزارش دکور پرداز، معاون امور رسانه ای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ در هفتمین دوره جشنواره بورس و رسانه بر لزوم آگاهی بخشی، افزایش سواد مالی مخاطبان و اکاهش عدم قطعیت توسط رسانه ها تأکید نمود.



به گزارش دکور پرداز به نقل از مهر محمدرضا نوروزپور در هفتمین دوره جشنواره «بورس و رسانه» که در سالن همایش های سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن اشاره به شرایط امنیت روانی جامعه اظهار داشت: «در وضعیتی قرار داریم که نرخ امنیت روانی رو به کاهش است و یکی از پایه های این امنیت، توان مردم در پیش بینی آینده است.» او تاکید کرد که بازار سرمایه بالاتر از هر عرصه دیگری به «قطعیت» نیاز دارد و اضافه کرد: «پول، ترسوترین عنصر اقتصاد است و تنها در سایه اطمینان و روایت پایدار حرکت می کند.» معاون وزیر ارشاد، کاهش عدم قطعیت را مهم ترین ماموریت خبرنگاران اقتصادی دانست و اضافه کرد: «رسانه باید تلاش کند تنش روانی جامعه را بکاهد و با ارایه تحلیل های دقیق و راهکار محور، افق قابل پیش بینی تری پیش روی مردم ترسیم کند.» او ضمن اشاره به این که نزدیک به ۷۰ درصد مردم و به ویژه مشارکت کنندگان جدید بازار سرمایه فاقد سواد مالی کافی هستند اظهار داشت: «روزنامه نگار حوزه اقتصادی نباید در سطح بماند و تنها به پوشش لحظه ای و هیجانی بسنده کند. رسالت اصلی رسانه، آگاهی بخشی و ساختن سواد مالی جامعه است؛ رسانه یا سرمایه گذار می سازد، یا قمارباز.» نوروزپور همین طور به اهمیت آموزش رسانه ای در اصلاح نگرش جامعه نسبت به سرمایه گذاری و فقر اشاره نمود و اضافه کرد: «شی جین پینگ جمله مهمی دارد: نخست باید فقر را از ذهن مردم زدود تا بتوان آنرا از سرزمین زدود. رسانه اگر در آموزش نقش فعال ایفا کند، می تواند همین تغییر ذهنیت را در جامعه ایرانی رقم بزند.» او با تاکید بر عبور از روزنامه نگاری توصیفی به روزنامه نگاری تحلیلی–ساختاری اظهار داشت: «خبرنگار اقتصادی باید از انتشار تیترها و محتوای هیجانی فاصله بگیرد و به سوی تحلیل روندها، ریسک ها و راهکار ها حرکت نماید. این همان نقشی است که اعتماد عمومی را بازسازی می کند و بازار را از کوتاه مدت اندیشی به سوی افق طولانی مدت هدایت می کند.» این جلسه با قدردانی از روزنامه نگاران برگزیده بورس و کنشگران رسانه های اقتصادی بکار خود خاتمه داد.
به طور خلاصه، او با تأکید بر عبور از روزنامه نگاری توصیفی به روزنامه نگاری تحلیلی–ساختاری گفت: خبرنگار اقتصادی باید از انتشار تیترها و محتوای هیجانی فاصله بگیرد و به سمت تحلیل روندها، ریسک ها و راهکار ها حرکت کند. این همان نقشی است که اعتماد عمومی را بازسازی می کند و بازار را از کوتاه مدت اندیشی به سمت افق طولانی مدت هدایت می کند.


منبع:

1404/09/07
16:59:52
0.0 / 5
6
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد