دکورپرداز
دکور پرداز

توضیحات همتی درباره مصوبات شورای عالی بورس

توضیحات همتی درباره مصوبات شورای عالی بورس

رئیس كل بانك مركزی ضمن تشریح جزئیات جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، اعلام نمود: بانك مركزی تأسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری بادرآمد ثابت توسط بانك ها را بلامانع می داند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، نوشت: بمنظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار، موارد زیر را بعنوان نظر بانک مرکزی درجلسه عصر روز گذشته شورای عالی بورس اعلام و تاکید کردم:
وجود و گسترش فعالیت صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است. ضمن سفارش به افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در اینطور صندوق ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این مساله درباب صندوق هائی که بانک ها مدیریت صندوق را به عهده دارند، افزایش سقف صندوق های با درآمد ثابت را تا مبلغ سی هزار میلیارد تومان بلامانع می داند.
بانک مرکزی تأسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری بادرآمد ثابت توسط بانک ها را بلامانع می داند.
برای شرکت های تامین سرمایه متعلق به بانک ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند، تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند بود.
باتوجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانک ها نیز توافق کرده اند باتوجه به شرایط بعضی از بانکهای ناتراز، نرخ سودبین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.
عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ وجه مجاز نیست. لذا، بانک ها ملزم به رعایت نرخهای مصوب سود سپرده ها هستند. بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانک ها را از روز شنبه آغاز به رصد کرده اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.
به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس مصوب شد تا سقف صندوق های سرمایه گذاری بردرآمد ثابت از ۳۰ به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و امکان تاسیس صندوق برای بانکهای فاقد صندوق، فراهم و اجازه تاسیس بیش از یک صندوق برای بانک ها نیز صادر شد.
همچنین، در این نشست بانک مرکزی مکلف شد تا امور صدور مجوز برای صندوقهای سرمایه گذاری وابسته به نهادهای مالی در رابطه با بانک ها، تسریع و تسهیل کند.



1399/08/27
12:41:03
5.0 / 5
1549
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد