دکورپرداز
دکور پرداز

قانون جدید مالیاتی چه برسر شركت های پرداخت یار می آورد؟

قانون جدید مالیاتی چه برسر شركت های پرداخت یار می آورد؟

ارتباط فردا یک شرکت PSP نیست ولی از معدود پرداخت یارهایی است که با بسیاری ازPSPهای بزرگ همچون تجارت الکترونیک پارسیان، ایران کیش و به پرداخت ملت همکاری می کند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام ارتباط فردا، در این مطلب فرشید اردوانی، معاون بازاریابی و عملیات شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا به مهمترین چالش های این روزهای پرداخت یارها پرداخته است.
چالشی به نام کد مالیاتی

معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا با اشاره به قانون جدید مالیاتی بانک مرکزی درباب الزام کسب وکارها به دریافت کد مالیاتی جهت استفاده از ابزارهای پرداخت، بیان کرد: «هدف این قانون سر و سامان دادن به نظام مالیاتی کشور است اما شیوه اجرا، شتاب زده است و با اجرای آن شرکت های پرداخت یاری که حمایت کننده و تسهیل کننده کسب وکارهای نوظهور هستند آزار خواهند دید.

چونکه هدف بازاریابی پرداخت یارها همین کسب وکارها هستند که برای ورود به بازار نیاز به حمایت دارند اما رگولاتور آنها را ملزم کرده است تا جهت استفاده از ابزارهای پرداخت کد مالیاتی دریافت نمایند. درصورتی که خیلی از آنها هنوز با فرایندهای قانونی آشنا نیستند.
همانطور که می دانیم شرکت های بزرگی که فرایندهای اداری و قانونی را طی کردند، برای ستاندن خدمات به سراغ شرکت های PSP خواهند رفت. بدین سبب قانون جدید مالیاتی بر روی کسب وکار آنها تاثیر منفی نخواهد داشت و تنها فضا را برای ادامه حیات پرداخت یارها سخت خواهدنمود.»
کوچ به سمت ابزارهایی که برای پرداخت الکترونیکی طراحی نشده اند
اردوانی با تاکید بر اینکه در وضعیت سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا باید از کسب وکارها حمایت کرد، اظهار داشت: «زمانی که رگولاتور مانع ستاندن ابزارهای قانونی پرداخت می شود، کسب وکارها به سمت استفاده از ابزارهای دیگری همچون پرداخت نقدی و کارت به کارت خواهند رفت که هرکدام ریسک های مخصوص به خودرا دارد و بر روی تراکنش های آنها نظارتی نخواهد شد.
بدین سبب با قانون جدید مالیاتی موجب خواهیم شد تا کسب وکارها از ابزارهای قانونی پرداخت روی برگردانند و با شرایط سخت تری به فعالیت خود ادامه دهند.»
عدم تایید خدمات ارزش افزوده پرداخت یارها
معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا در رابطه به دیگر چالش های شرکت های پرداخت یار اضافه کرد: «تفاوت پرداخت یارها با PSP ها این است که پرداخت یارها بوسیله خدمات یکپارچه و هم افزایی برای مشتری خلق ارزش جدید می کنند.
برای مثال شرکت ارتباط فردا بر روی درگاه های اینترنتی، سرویس بازپرداخت (refund) و گزارش گیری فینوتکی را افزوده است اما شرکت های PSP چنین ارزش افزوده ای ندارند.»
او افزود: «متاسفانه بجای اینکه پرداخت یارها بتوانند به توسعه کسب وکار خود بپردازند در یک رقابت ناسالم با شرکت های PSP قرار گرفتند. یکی از مهم ترین عواملی که چنین شرایطی را ایجاد کرده است زمان و ریتم تسویه شاپرکی است که برای شرکت های PSP که درگاه مستقیم پرداخت دارند، منظم و سریع تر از پرداخت یارهاست و موجب می شود سرویس پرداخت یارها مورد اقبال واقع نشود. اصولا باید این موارد برای پرداخت یارها، دارای اولویت باشد و سریع تر صورت گیرد.»


پایان خدمات جدید و نوآور
او با اعلان اینکه عدم تایید خدمات ارزش افزوده پرداخت یارها از طرف شاپرک سبب شده است که آنها از ارائه خدمات جدید محروم شوند، اظهار داشت: «با این شرایط باید منتظر عدم مطلوبیت خدمات پرداخت یارها باشیم که در نهایت منجر به افت کیفیت خدمات پرداخت در کشور خواهد شد.
در حقیقت باید یک فضای مثبت برای رقابت در امتداد ارائه خدمات جدید ایجاد شود اما قوانین شاپرک سبب شده تا خیلی از سرویس ها قابلیت ارائه نداشته باشد و این برخلاف جریانی است که رگولاتوری باید برای پشتیبانی از خدمات نوآورانه داشته باشد.»
اردوانی برای حل این چالش پیشنهاد نمود که شاپرک استانداردهایی را تدوین کند و شرکت های پرداخت یار را ملزم به رعایت آنها کند تا مساله امنیتی سرویس ها حل شود.
یا اینکه خدمات جدید پرداخت یارها در سبد خدمات قابل ارائه از سمت شاپرک قرار گیرند که در این صورت فضای رقابتی ایجاد نخواهد شد. همین طور پرداخت یارها خدمات پشتیبانی مشتری دارند اما شاپرک خدمات پشتیبانی قوی که بتواند به درخواست ها رسیدگی کند، ندارد.
طبق گفته معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا در حقیقت اگر بخواهیم رقابت سالم باشد باید نقطه نظرات امنیتی و بحث های رگولاتوری بعنوان استاندارد مطرح شود و پرداخت یارها با رعایت آنها خدمات ارزش افزوده ارائه نمایند.
نقش پرداخت یارها در اصلاح نظام کارمزد
او با اشاره به رقابت ناسالم به وجود آمده میان PSPها و شرکت های پرداخت یار، اضافه کرد: «شرکت های PSPسرویس های پرداختی متنوعی به پذیرندگان ارائه می کنند و با تسهیم کارمزد کسب وکارهای بسیاری را به سمت خود جذب می کنند. درصورتی که همان کسب وکارها اگر بخواهند از پرداخت یارها سرویس دریافت نمایند باید کارمزد بپردازنند.
در این میان تنها خدمات ارزش افزوده است که ستاندن سرویس از پرداخت یارها را منطقی می کند و پذیرنده را وادار می کند تا با رقبت سرویس ها را دریافت کند. بدین سبب شاپرک با عدم تایید خدمات ارزش افزوده منجر به مرگ پرداخت یارها خواهد شد.»
معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا در ارتباط با نقش پرداخت یارها در امتداد اطلاح نظام کارمزد، اظهار داشت: «در صنعت پرداخت جهان شرکتها بابت ارائه خدمات، کارمزد از پذیرنده ها ستاندن می کنند و اینکار یک روند جهانی است. اما در اکوسیستم پرداخت ایران بانک ها ملزم به پرداخت کارمزد هستند.
این مسئله باید اصلاح گردد. پرداخت یارها در این راستا روزنه هایی را گشودن و با ارائه خدمات ارزش افزوده کارمزد ستاندن می کنند. بدین سبب پرداخت یارها نقش اساسی در اصلاح نظام کارمزد بانکی دارند و لازم است رگولاتور شرایط را برای ارائه و توسعه خدمات جدید آنها مهیا سازد.»
فرشید اردوانی، دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت اجرائی (DBA) است و دوره های تخصصی مدیریت راهبردی را سپری کرده است. او از سال ۸۸ با عنوان مدیر امور بانک ها و پذیرندگان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان وارد صنعت پرداخت کشور شد و سپس در سال ۹۰ وارد شرکت تجارت الکترونیک بانک تات آن روزها یا همان ارتباط فردا این روزها شد.
انتهای رپرتاژ آگهی


1399/10/06
22:53:10
0.0 / 5
274
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد