دکورپرداز
دکور پرداز

برنامه های صادرات و افزایش سرمایه یک شرکت بورسی

برنامه های صادرات و افزایش سرمایه یک شرکت بورسی

دکور پرداز: یک فعال بازار سرمایه برنامه های صادرات و افزایش سرمایه یکی از شرکت های کاشی و سرامیک فعال در این بازار را تشریح نمود.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، رضا صفاری در نشست خبری با اعلان اینکه صنعت کاشی و سرامیک در دو سال اخیر وضعیت خوبی داشته است، اظهار نمود: یکی از عوامل آن ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک از چین و سایر کشورها بود. در امتداد این ممنوعیت واحدهای تولیدی کاشی توانستند با بالابردن کیفیت علاوه بر تامین بازار داخل به بازارهای جدید صادراتی نیز راه پیدا کنند به طوریکه بتازگی با یونان قرار داد فروش ۳۰ هزار متربع در فاز اول منعقد شده است.
وی افزود: میزان تولید کاشی و سرامیک کشور در سال قبل ۴۵۰ میلیون متر مربع بوده که نیمی از آنها صادر گردیده است و امسال علاوه بر بازارهای روسیه پاکستان و عراق به آلمان و یک کشور آفریقایی صادرات داشتیم.

عضو انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران با اعلان اینکه ایران جزو پنج کشور اول تولید کننده کاشی و سرامیک در دنیا است، اظهار داشت: از طرف دیگر ۱۰ کشور اول وارد کننده مانند عراق، امارات و عربستان در همسایگی ما هستند و می توانیم از این فرصت و نزدیکی بهره کامل را ببریم.

صفاری در مورد وضعیت این صنعت در کشور اظهار داشت: نزدیک به ۷۰۰ میلیون متربع پروانه بهره برداری صادر گردیده است که نزدیک به نیمی از آنها تعطیل هستند، ضمن آنکه دیگر هیچگونه مجوزی برای راه اندازی کارخانه صادر نخواهد شد و هدف احیا و به روز کردن کارخانه های موجود است. میزان تولید در چهار ماهه امسال بیش از دو میلیون و ۳۲۵ هزار مترمربع بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل با رشد ۱۹ درصدی مواجه بوده است.
وی اظهار داشت: همین طور در طول این مدت ۱۶۱ میلیارد تومان حجم فروش بوده که نسبت به مدت زمان سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.

صفاری بابیان این که طبق هدف گذاری صادرات ۳۰ درصدی محصولات در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در سه ماهه ۱۴۰۰ به اندازه کل سال قبل صادرات صورت گرفته است و به کشورهای روسیه، عراق، سوریه و پاکستان صادرشده است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع صادرات باید امسال به کشورهای ذکرشده صورت بگیرد و در کنار آن بازارهای کوچک تر نیز مدنظر هستند.

وی اشاره کرد: سود عملیاتی سه ماهه ۱۴۰۰ شرکت الوند ۲۶۰ هزار و ۳۹۲ میلیون ریال بود که نسبت زمان مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است. همین طور سود خالص شرکت نیز ۲۰۹ هزار و ۶۵۵ میلیون ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

صفاری بابیان این که با وجود این که هزینه های تولید افزایش پیدا کرد، اما هزینه های شرکت کنترل شد، اظهار داشت: در بخش قیمت تمام شده با توجه به این که قیمت مواد اولیه و دستمزد ۳۵ درصد روی قیمت تمام شده اثر گذاشت کوشیدیم کمترین هزینه را متحمل شویم.
بگفته این تولیدکننده، طرح توسعه ای که در دستور کار قرار دارد بخشی در قالب تسهیلات و بخشی در قالب افزایش سرمایه که احتمالاً از محل تجدید ارزیابی ها باشد صورت خواهد گرفت که باید مجمع درباره آن تصمیم گیری و آنرا مصوب کند.




منبع:

1400/05/12
11:42:55
0.0 / 5
961
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد