دکورپرداز
دکور پرداز

پاسخگویی رییس کل بانک مرکزی به تماسهای تلفنی مردم

پاسخگویی رییس کل بانک مرکزی به تماسهای تلفنی مردم

دکور پرداز: رییس کل بانک مرکزی در جریان پاسخگویی برخط اعضای دولت سیزدهم به تماسهای تلفنی شهروندان، در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و از ساعت 13 به مدت 2 ساعت پاسخگوی سوالات بود.



به گزارش دکور پرداز به نقل از بانک مرکزی، رییس کل بانک مرکزی در جلسه پاسخگویی برخط اعضای کابینه به مطالبات مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت خدمات بانکداری در ایجاد رضایت جامعه اظهار داشت: نظام بانکی به عنوان خط مقدم نظام اقتصادی کشور شناخته می شود و مردمی ترین نهاد اقتصاد محسوب می شود، بدین جهت بهبود عملکرد نظام بانکی در ارائه خدمات به مردم در دستور کار است.

محمدرضا فرزین در این نشست کنترل تورم را اصلی ترین هدف بانک مرکزی برشمرد و اظهار داشت: بانک مرکزی و مجموعه دولت با هماهنگی و اتخاذ سیاست های پولی و مالی مناسب بر کنترل تورم متمرکز است و همزمان باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رشد تولید نیز تاکید دارد.

وی با اشاره به کاهش فاکتورهای مربوط به تورم اشاره کرد: آمارها از کاهش ۱۲ درصدی تورم در خردادماه حکایت دارد و امیدواریم این سیر نزولی تا رسیدن به سطح برنامه ریزی شده و کنترل تورم ادامه داشته باشد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به درخواست مردم برای دریافت تسهیلات خرد به تشریح برنامه های بانک مرکزی دراین زمینه پرداخت و گفت: افزایش تسهیلات قرض الحسنه اشخاص حقیقی از ۲۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون و اشخاص حقوقی از ۵۰۰ به ۷۰۰ میلیون و همین طور افزایش سقف کارت های اعتباری مرابحه از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان همچون اقدامات انجام شده دراین زمینه است.

وی ادامه داد: موضوع پرداخت تسهیلات خرد را از سیاست پولی کنترل مقداری ترازنامه بانکها مستثنی کرده ایم تا بانکها دراین زمینه توانایی بیشتری در پرداخت تسهیلات خرد به آحاد مردم داشته باشند.

1402/04/08
11:54:19
0.0 / 5
473
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لینک دوستان دكور پرداز
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد