دکورپرداز
دکور پرداز

اهمیت رانت و اطلاعات خاص در بورس سرمایه گذاری سخت در بورس ایران

اهمیت رانت و اطلاعات خاص در بورس سرمایه گذاری سخت در بورس ایران

به گزارش دکور پرداز، در بازار سرمایه ایران یک تحلیلگر و یک سرمایه گذار جدا از تحلیل اگر رانت اطلاعاتی نداشته باشد با شکست و ضرر مواجه خواهد بود.



نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آخرین شرایط بازار سرمایه و انتشار نامه های قدیمی از نرخ خوراک پتروشیمی و شایعات اینروزها در رابطه با وضعیت نرخ خوراک به مهر اظهار داشت: یکی از سخت ترین راه های سرمایه گذاری بورس ایران است. در صورتیکه آقایان مسئول به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستند هر روزه شاهد اوج گیری فرار سرمایه هستیم.
رجایی اضافه کرد: اگر نگاهی به بازارهای خارجی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که هر نوسانی یک دلیل علمی پشت خود دارد اما در بازار سرمایه ایران یک تحلیلگر و یک سرمایه گذار جدا از تحلیل اگر رانت اطلاعاتی نداشته باشد با شکست و ضرر مواجه خواهد بود بعنوان مثال یک سری تصمیم ها در ۱۷ اردیبهشت گرفته می شود و دقیقا در همان روز به دلیل های واهی بورس آغاز به ریزش می کند.
این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: اما پس از چند روز جزئیاتی از تصمیم آشکار می شود و آن چه پنهان است پیدا شده و اطلاعاتی راجع به خودرویی ها منتشر می شود و پس از یک ماه اطلاعات دیگری که این دفعه راجع به پتروشیمی های جو بازار را برهم میزند.
رجایی در انتها اظهار داشت: در چنین شرایطی تصمیم گیری خیلی سخت است چون که سطح ریسک در سطح بالایی قرار می گیرد و عرضه بر تقاضا غلبه می کند و این نکته بسیار منفی بازار است و دلیل قرمزی بورس دقیقا همان چیزی است که مشاهده می نماییم.


منبع:

1402/04/09
14:15:15
0.0 / 5
390
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد