دکورپرداز
دکور پرداز

تیر ستارگان بر فراز دماوند از دوربین عکاس

تیر ستارگان بر فراز دماوند از دوربین عکاس

به گزارش دکور پرداز، از گیلان برگزیده جشنواره عکس نجوم کشوری که در اصفهان برگزار گردید، اظهار داشت: آسمان طبیعت زیبا و لایتناهی بالای سرمان بسیار زیباست اما بسیاری از ما حتی سرمان را برای دیدن زیبایی هایش بالا نمی گیریم.


کامبیز عمویی که در بخش عکس جشنواره نجوم ادیب اصفهان موفق به کسب رتبه سوم شده، در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: عکس "رد ستارگان بر فراز دماوند"؛ موفق به کسب رتبه سوم در بخش عکاسی نجوم این جشنواره شد.
وی با اعلان اینکه دماوند را برای سوژه عکس انتخاب کردم برای اینکه این کوه یکی از نمادهای اصلی کشور است، اضافه کرد: قبلاً هم یکی از عکس هایم با عنوان آرش کمانگیر، در فضای مجازی خبرساز شده بود. این عکس عبور یک آذرگوی زیبا بر فراز قله دماوند بود. عده ای عنوان کردند این عکس آنها را به یاد افسانه آرش کمانگیر انداخته است که با پرتاب یک تیر از فراز دماوند مرز ایران را مشخص کرده است.


عمویی با اعلان اینکه بیش از ۱۰ سال سابقه عکاسی جدی در عرصه حیات وحش ایران و گیلان، همچون تالاب انزلی همچون کارهای هنری ام هستند، اشاره کرد: هشت سال است در کنار این فعالیت ها، عکاسی نجومی هم انجام می دهم که از آن جمله "رد ستارگان از نمای غار دربند رشی"؛ قدیمی ترین سکونتگاه انسان ریخت ها در ایران است.


این عکاس گیلانی با اشاره به این که ۴۵ سال دارم و تحصیلاتم کارشناسی ارشد زیست شناسی است و فعالیت هایم عمدتاً در عرصه گردشگری، محیط زیست و توانمندسازی جوامع محلی است، درباب سختی کار عکاسی اظهار داشت: شرایط گذران زندگی همین طور اشتغال به کسب وکار بطور معمول اجازه نمی دهد تا وقت زیادی برای پرداختن به کارهای هنری داشته باشیم ولی وقتی علاقه باشد، از چیزهای دیگر می گذری که کار هنری را ادامه دهی.

وی با تأکید بر این که عکاسی حرفه و هنری است که به تمرین، ممارست و تلاش زیاد احتیاج دارد، اضافه کرد: از مشکلات حوزه عکاسی تخصصی می توان گران بودن ملزومات عکاسی همین طور هزینه های سفر به مقصد مورد نظر را نام برد ضمن این که طی آن سفر ممکنست نتوان عکس مطلوب را بنا به دلیلهای مختلف همچون شرایط جوی ثبت نمود.


برگزیده جشنواره کشوری نجوم اصفهان درباب مزایای برگزاری چنین رویدادهایی اظهار داشت: این رویدادها فرصتی است تا زحمات چندین ساله یک هنرمند عکاس که طی سال ها برای خلق یک اثر صرف شده، دیده شود ضمن این که مکانی است که فعالان این حوزه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و علاوه بر تبادل تجربیات؛ این دوستی ها و ارتباطات باقی می ماند و مزیت دیگر برگزاری چنین جشنواره هایی، ایجاد زمینه آشنایی عموم علاقه مندان با عکس، آسمان شب و طبیعت آسمان است همانطور که خودم بوسیله یک برنامه تلویزیونی "آسمان شب" جذب این حوزه شدم و مقدمه ای برای آغاز به مطالعه و گذراندن دوره های آموزشی عکاسی شد.

وی ادامه داد: هنوز هم آموزش می بینم و علاوه بر آن، تدریس هم دارم ضمن این که با تدریس چیزهای جدید می آموزم و این پویایی و یاد گرفتن ها و یاد دادن ها موجب می شود اعضای جدیدی وارد این عرصه شوند.


عمویی با اعلان اینکه آسمان طبیعت زیبایی است که بالای سر ما قرار دارد و شاید حتی سرمان را برای نگاه کردن به زیبایی های آن بالا نگیریم، اشاره کرد: همانطور که زیبایی های آسمان لایتناهی است، هنر عکاسی نیز اختتام ندارد و هر کس از نظر خودش می تواند اثری خلق کند و همین هنر را جذاب می کند.

این هنرمند عکاس با تأکید بر این که در هنر عکاسی همیشه باید یاد بگیریم، تمرین داشته باشیم بصورت عملی کار نماییم و پشتکار داشته باشیم، اظهار داشت: در این رشته برای دوره های تخصصی دسترسی به اساتید کمی دشوار است ولی دوره های عمومی اساتید زیادی هستند ضمن این که در فضای مجازی هم می توان قسمتی از آموزش ها را فرا گرفت و راه نرفته بسیار است.





منبع:

1403/03/13
17:40:52
0.0 / 5
206
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد