دکورپرداز
دکور پرداز
مدیرعامل بورس تهران:

عرضه حقوقی ها در بورس را به شكل قانونمند محدود می نماییم

عرضه حقوقی ها در بورس را به شكل قانونمند محدود می نماییم

مدیرعامل بورس تهران اظهار داشت: به دلیل عرضه سنگین بعضی از حقوقی ها در بازار، در تلاش هستیم تا با ابزار قانونی، عرضه حقوقی ها را محدود نماییم.



به گزارش دکور پرداز به نقل از صدا و سیما، علی صحرایی با اشاره به اینکه، هدف صندوق بازارگردان، نقدشوندگی بازار است، تصریح کرد: طبق مصوبات شورایعالی بورس، از ۲۰ شهریورماه سال جاری، ناشران و سهامداران عمده موظف می باشند نقدشوندگی را از راه ابزار بازسازی و عملیات بازارگردانی انجام دهند و صف های فروش و خرید را جمع کنند.
وی افزود: ۱۷۵ شرکت بازارگردان به بورس تهران معرفی گشتند، ۱۳ ناشر به علت کمبود منابع، بازارگردانی را نپذیرفتند، ۹۴ ناشر مدارک را برای شرکت بورس ارسال کردند و هنوز ۵۸ ناشر با بورس تهران مکاتباتی انجام نداده اند.
صحرایی اظهار داشت: بورس تهران تا به امروز، ۲۰ شرکت را که بازارگردانی را انجام نداده است به کمیته تخلفات فراخوانده، چونکه این وظیفه، الزامی است و باید بازارگردانی صورت گیرد.
مدیرعامل بورس تهران اضافه کرد: در روز گذشته، ۲۵ نماد متوقف بود، ۵۳ شرکت، بازارسازی انجام داد، ۳۲ شرکت تعهد کامل برای بازار گردانی و ۷۶ شرکت بخش عمده ای از تعهدات عملیات بازارگردانی انجام داده است ضمن اینکه ۲۰۰ شرکت عدم تعهد بازار گردانی داشتند.
وی اظهار داشت: بعضی از حقوقی ها در هفته گذشته در انتها معاملات، عرضه هایی انجام دادند و سبب نگرانی خیلی از سهامداران حقیقی شدند.
صحرایی با اشاره به اینکه حقوقی ها باید متناسب با شرایط بازار، عرضه داشته باشند، افرود: ما از راه ابزارهای مقرراتی تلاش می نماییم تا قانونمند عرضه حقوقی ها را محدود نماییم، ضمن اینکه در همه دنیا میزان عرضه حقوقی ها محدود است و سهامداران عمده، ملزم هستند برای فروش سهام خود، بازار یابی کنند، اما در کشور ما حقوقی ها به صورت نماد عادی در بازار عرضه می کنند.
مدیر عامل بورس تهران افزود: بعضی از حقوقی ها، در زمان اوج (پیک) نوسان بازار، یعنی در تیر و مرداد مبادرت به عرضه سهام کردند و در نقد شوندگی سهام، مشارکت نداشتند.
وی همینطور درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: انتخابات سایر کشورها و اخبار در رابطه با آن، تأثیر زیادی در بازار سرمایه گذاشته ضمن اینکه اخبار مربوط به شرکت های فلزاتی و معدنی، هم در افت شاخص تأثیر گذاشت و عرضه های روز چهارشنبه توسط حقوقی ها هم یکی از علل افت بازار است.


1399/07/29
00:27:09
5.0 / 5
1969
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد